Wednesday, April 10, 2013

Apa Kata Rakyat Berkenaan Status Pengundi Meragukan ?





Sehingga kini SPR masih belum membersihkan senarai pengundi meragukan atau lebih dikenali sebagai pengundi hantu.
Menerusi Projek Pendemokrasian anjuran Kerajaan Selangor, mendapati sekurang-kurangnya hampir 135 ribu pengundi meragukan dikesan menjalar diserata Selangor.
Sebagai rekod, DUN Serdang mencatat bilangan penambahan tertinggi iaitu lebih 9,000, diikuti Subang Jaya 8,000, Hulu Klang 6,000 dan Sri Muda hampir 5,000 pengundi meragukan dikenal pasti.

Kerja Sambil Lewa Yang Sudah Di Bersihkan ?
Intergriti SPR hari ini dipertikai , Rakyat mula bising bukan dengan basis yang kosong tanpa sebab malah ia datang dengan justifikasi jelas. Ini kerana pimpinan Pakatan Rakyat sendiri memberi makumat kepada SPR berkenaan senarai pengundi yang sudah dikesan meragukan.Malangnya tindakan lewa SPR ini sudah menjadi momokan masyarakat.
Jika pimpinan Pakatan Rakyat sendiri berjaya mengesan pengundi hantu , mengapa SPR selama ini berdiam diri ? bukankah maklumat yang diberi memudahkan SPR ? Bagaimana mekanisme SPR bekerja sehinggakan berlaku kepincangan ? 

Kepincangan yang sudah dibetulkan ?


Bukan ingin menuding jari namun Rakyat inginkan intergriti dan jelas bahawa SPR ini dahulunya satu badan yang gah dan punya kreadibiliti. Rakyat memohon agar SPR berdiri teguh di tengah menjalankan tanggungjawab dengan amanah.
Kepincangan sesebuah institusi negara akan merencatkan perjalanan sihat Malaysia , jika semua bersama-sama menjalankan tanggungjawab yang sekata , maka negara ini makmur aman sentosa.

-MJ




No comments: