Tuesday, August 27, 2013

BN Tiada Tokoh Yang Dapat Membela Kaum India


AMPANG 26 Ogos: Timbalan Presiden KEADILAN, Mohamed Azmin Ali berkata, ‘perang mulut’ antara menteri kabinet BN adalah akibat daripada pelantikan berasaskan kepada kepentingan undi sesuatu kaum.
“BN tidak ada tokoh yang dapat membicarakan soal bukan satu kaum sahaja.
“Meletakkan Waythamoorthy sebagai Menteri hanya untuk memancing undi masyarakat India,” kata Azmin ketika ditemui di majlis hari raya parlimen Ampang, malam tadi.Azmin
Beliau mengulas isu reaksi Menteri Pertahanan, Datuk Seri Hishamuddin Hussein dan Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Zahid Hamidi terhadap kenyataan Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, P Waythamoorthy.
Waythamoorthy sebelum ini mempersoalkan tindakan polis berhubung kes tembakan ke atas lima penjenayah yang disyaki ahli kongsi gelap 04 di Pulau Pinang.
Waythamoorthy dicabar meletakkan jawatan ekoran kritikannya.
Hari ini Waythamoorthy sekali lagi ‘menyindir’ dengan menimbulkan persoalan sama ada perlu ‘menembak semua anak muda yang tidak terkawal ini untuk membersihkan jalanan kita dari jenayah’.
Kata Azmin, ia menggambarkan sikap kabinet Menteri tidak seiring dengan slogan ‘Endless Possibilities’ yang dipromosikan kerajaan sendiri.
“Ini akibatnya tidak ada keihlasan untuk meletakkan seseorang yang berwibawa.
“Masalah sosial, pendidikan dan ekonomi orang India tak selesai,” katanya.

keadilandaily

No comments: