Wednesday, October 29, 2008


MESYUARAT KETIGA (BAJET)

Persidangan Dewan Undangan Negeri Selangor yang ke 12 telah diadakan pada 20hb berakhir hari ini 29hb Oktober 2008.Persidangan yang berlansung selama 7 hari adalah yang terpanjang dalam sejarah sidang DUN Negeri Selangor setakat ini. Persidangan yang bermula dengan pembentangan Bujet 2009 oleh YAB Menteri Besar dan dibahaskan oleh Ahli Dewan.

Pelbagai isu dibangkitkan serta dibahaskan. Persidangan kali ini juga merupakan sidang dewan paling menarik dengan pertikaman lidah dari pihak kerajaan dan juga pembangkang.


Persidangan kali ini juga melihatkan sikap Ahli Dewan dari BN melakukan perkara yang sama seperti Ahli MP BN ketika Ketua Pembangkang DSAI membahaskan Budjet 2009 di parlimen dengan tidak hadir didalam dewan.

Perkara yang sama juga berlaku ketika YAB Menteri Besar dan Exco kerajaan negeri menggulung perbahasan Budget Selangor 2009 yang lepas.


(YB Sekinchan-DAP) Ng Suee Lim yang mengutuk perbuatan keji akhbar Utusan Malaysia yang menyiarkan berita-berita palsu, penulisan-penulisan berunsur ganas dan perkauman terhadap Adun Kinrara yang juga Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri, Teresa Kok pada 10 September, 12 dan 17 Oktober 2008.


Boikot Utusan kerana menyiarkan berita-berita palsu.





2 comments:

Unknown said...

Very fine......

Unknown said...

dari bajet sebanyak ini berapa kau orang punya masuk?