Tuesday, May 13, 2014

Jika Bubar KEADILAN Siap Siaga

KUALA LUMPUR 13 MEI: Pakatan Rakyat bersedia bila-bila masa sekiranya berlaku pembubaran Dewan Undangan Negeri (DUN) Terengganu dan sehingga memaksa pilihan raya negeri (PRN) diadakan, kata Timbalan Presiden KEADILAN Mohamed Azmin Ali.
Katanya, pihaknya masih menunggu keputusan DUN dahulu sebelum mengadakan mesyuarat dengan parti mengenai isu di Terengganu.
“Saya akan memanggil supaya diadakan perjumpaan dengan Majlis Pimpinan Negeri (MPN) Terengganu dan pimpinan tertinggi KEADILAN untuk berbincang mengenai kedudukan parti serta calon,” katanya.
Menurut laporan Malaysian Insider, Azmin hari ini berkata, setakat ini masih belum ada perbincangan antara parti dalam Pakatan Rakyat, namun menjangkakan mesyuarat tergempar Majlis Presiden akan diadakan dalam masa terdekat.
Mengulas mengenai krisis di Terengganu, Azmin berkata Umno sepatutnya menghormati mandat rakyat dan menggesa agar diadakan pilihan raya semula.
“Itu merupakan jalan terbaik selepas Umno gagal menyelesaikan masalah mereka sendiri dan kita sendiri tidak mahu peristiwa krisis perlembagaan di Perak berulang,” katanya.

KD

No comments: