Monday, May 12, 2014

Sudah Jangka Mainan Kekecohan Kerana Selangor Kubu Kuat Penyandang




Penyandang Timbalan Presiden PKR Azmin Ali berkata beliau sudah menjangka kekecohan dan pembatalan keputusan pemilihan lebih setengah cabang parti itu di Selangor akan berlaku.

Bagaimanapun beliau tidak mahu mengulas lanjut mengenai perkara tersebut.

"Kita akan bersabar menantikan keputusan Jawatankuasa Pemilihan Pusat (JPP)," kata beliau kepada Malaysiakini ketika ditemui di Pulau Pinang hari ini.

Semalam kekecohan berlaku di lebih 13 cabang PKR Selangor ketika pemilihan dijalankan, menyebabkan proses pengundian tidak dapat dijalankan.

Johari akan mengumumkan keputusan rasmi parti berkaitan insiden itu hari ini.

Berdasarkan keputusan rasmi sehingga 4 Mei yang diperolehMalaysiakini, Azmin mendapat 9,876 undi mendahului Khalid (6,217) dan Saifuddin (5,717).

Sementara itu, sumber rapat dengan Azmin mendakwa sabotaj yang berlaku dibuat sendiri oleh JPP bagi mengekang kemenangan penyandang kerusi itu.

"Menyedari Selangor adalah kubu kuat Azmin Ali dan mempunyai ahli paling ramai, JPP yang dikepalai (Datuk) Johari Abdul dan (Datin Paduka) Tan Yee Kew telah dengan sengaja membatalkan pengundian beberapa seluruh Selangor," kata sumber itu kepadaMalaysiakini.

Johari ketika dihubungi berkata akan memberi komen berhubung dakwaan itu dalam sidang medianya hari ini.

MK

No comments: