Monday, May 25, 2009

Hari Penamaan Calon PRK N12 Penanti Yang Sunyi

Tepat jam 7.00 pagi rombongan kami dari Sri Muda mula tiba dan berkumpul di Bilik Gerakkan Mengkuang Semarak sebelum bergerak ke tempat penamaan calon di Institut Kemahiran Belia NegaraBukit Mertajam.

Seperti dijangkakan ianya tidak semeriah PRK lain, apatah lagi PRK Permatang Pauh. Kehadiran YB Dato Sri Anwar Ibrahim dan beberpapa pemimpin Pakatan Rakyat sedikit meriuhkan suasana menampakkan sedikit suasana Pilihanraya Kecil.









Perarakan bermula dari Bilik Gerakan Mengkuang Semarak ke Institut Kemahiran Belia Negara Bukit Mertajam diketuai oleh YB Dato Sri Anwar Ibrahim dan beberpapa pemimpin Pakatan Rakyat termasuk YB Shuhaimi mengiringi calon PKR N12 Penanti Dr Mansor.



Keadaan begitu tenang dan aman, sepanjang perarakan menuju tempat pengundian terlihat kedai-kedai jualan, ada juga terdengar rakan serombongan saudara Zaidi dan Rizal berkata "rasa macam karnival Pakatan Rakyat je.. tak ada langsung lambang atau penyokong BN mahupun Bebas.." Anthony Dass pula menyampuk "kita nk kutuk sapa yek ari ni...?? BN x ada .. Polis plak baik gila plak ari ni.. "





Setelah selesai mengiringi calon kami mula ke gerai berhampiran menjamu selera, almaklumlah dari malam tadi x menjamah apa-apa pun. Di sana kami bertemu dengan beberapa Pemimpin Pakatan Rakyat yang mana mereka juga meluahkan perasaan yang sama. Tenang aman dan memelikkan, Rindu plak ngan gelagat pemuda dan puteri Umno.. he he he..

Apa-apa pun kami mendoakan calon Pakatan Rakyat mengekalkan kemenangan di N12 Penanti ini. Kami akan terus disini bagi membantu calon Pakatan Rakyat.

Kekalkan kemenangan rakyat...





No comments: