Loading...

Friday, June 1, 2012

Adun PKR syukur bersih tuduhan kali ke-2


  • 1 Jun 2012
    2 Adun PKR syukur bersih tuduhan kali ke-2
    SHAH ALAM - Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Sri Muda, Mat Shuhaimi Shafiei melahirkan rasa syukur kerana penantian selama dua tahun untuk bebas daripada tuduhan rasuah berkaitan aktiviti perlombongan pasir di Selangor ditutup secara rasmi oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

    Selain beliau, Adun Batu Caves, Amiruddin Saari juga menyambut baik keputusan yang diumumkan oleh SPRM semalam.

    "Saya masih tak dapat pemberitahuan rasmi, namun bersyukur jika itu keputusannya, sekali gus dapat membersihkan nama dan integriti saya, saya juga ucap terima kasih atas doa dan sokongan keluarga dan rakan-rakan. Alhamdulillah," kata beliau dalam satu kenyataan SMS lewat malam tadi.

    Mengulas lanjut, Shuhaimi berkata, walaupun agak lambat kesnya ditutup, namun "saya gembira dan bersyukur nama saya telah bersih daripada tuduhan tersebut."

    "Kebenaran telah terbukti dan saya memang sebenarnya tidak pernah terlibat dengan kes penyelewengan pasir itu," kata Shuhaimi lagi kepada Sinar Harian.

    Shuhaimi juga berkata, beliau akan tetap mengambil tindakan ke atas orang yang memfitnah dirinya sebelum ini yang melalui laman sosial Twitter, portal dan blog.
    "Saya akan berbincang dengan peguam yang terbaik untuk mengambil tindakan ke atas penyebar maklumat palsu ini.

    "Tak kira sama ada mereka berada di mana sekalipun termasuklah yang berada di luar negara," katanya lagi.

    "Saya akan ambil tindakan juga ke atas penulis berita yang sengaja ingin mencemarkan nama saya melalui tulisan yang berbaur fitnah.

    "Tapi kalau hanya untuk penulisan berita itu tidak ada masalah bagi saya," katanya.

    Semalam, Pengerusi Panel Penilaian Operasi SPRM, Tan Sri Dr Hadenan Abdul Jalil berkata, selain kes Datuk Shahrizat Abdul Jalil pihaknya turut menutup kes siasatan penyelewengan pasir di Selangor yang membabitkan kedua-dua pemimpin Pakatan Rakyat itu.

    Adenan berkata, keputusan dicapai setelah kertas siasatan kali kedua mengenai kes tersebut tidak mempunyai bukti yang kukuh.

     Komen:

    Maaf nak bagitau, bukan tidak ada bukti kukuh, yg benarnya memang tak ada bukti rasuah sebab tak pernah buat pun...

    smlm kes kak jat je sbut dlm berita di ttp.yb2 pakatan rakyak tk sbut pn kt kes dh di tpp nmpk sgt media semau umno sekat tkut rakyak tahu semua tu fiknah je'

  • Azar Daud · Top Commenter
    taniah yb-yb pakatan rayat terus berjauang demi rakyat selangor

  • Gualipoh Redland · Top Commenter · Works at Self employed
    RAKYAT BERTANYA KENAPA DATUK SHAFEI APDAL X DISIASAT????..KENAPA DATUK MUSA AMAN JUGAK X DISIASAT..APAKAH MEREKA NI KEBAL DRP UNDANG2...

    • nak pelik apa bro...kalau kena tang pakatan, cepat saja, siap sanggup siasat kali kedua takpun re-open case...typical

  • hahaha skandal pasir la sangat...sian ak tgk umngok ni desperate...nk tawan Sgor balik? in ur dream!

  • Haron Khamis · · Top Commenter · National University of Malaysia
    Tahniah kerana terserlah kebenarannya. Jika tiada yang benar jangan pandai-pandai nak tuduh menuduh. Biarlah buat kerja sendiri, banyak lagi kerja sendiri yang belum beres.Kadang-kadang sebab sakit hati seseorang pelbagai fitnah dilemparkan. Inilah budaya melayu masakini. Budaya Islam tidak begitu sebenarnay.

  • Man Dio · Top Commenter · Pelabuhan Klang, Selangor, Malaysia
    ..WAYANG SPRM!!!!....RAKYAT DAH PANDAI...AGAK2 LAH NAK MENIPU!!

  • ramai orang telah mempunyai persepsi negatif terhadap badan2 kerajaan...dari mahkamah sampaikan ke majlis fatwa orang dah tak percaya?...siapa yang merosakkan kepercayaan ini?...anda semua tahu...ABU

  • Chili Sweet · Top Commenter · Works at Subway
    haha..
    baru lu tau mcm mana peritnyer kene tuduh..sblm ni sedap je puak lu tuduh2 org lain kan?..

    lepas nie bawak2 la muhasabah yer, jgn bwk musibah plak..

  • Si Buraq · Top Commenter · 21 years old
    kebenaran pasti akan terserlah jua cuma ia ambil masa sedikit,oleh itu YB2 PAKATAN RAKYAT bersabar la...yang benar pasti benar

  • Zueim Ibrahim · Top Commenter · Sm tenom/sm gunsanad
    Syukur dan tahniah yb cuma jgn lupa samsn jgn tak saman penulis blog tu yg suka sgt bust fitnah sbb tak heran lps ni kalau dia buat fitnah lg tak mustahil sprm akan siasat lg mcm kes yb azmin..
  • mesti penyokong pembangkang nak ckp yg SPRM ni kotor kan???haha

    • Faizul Rv Bin Muhammad · · Top Commenter
      sprm mmng dah kotor pon...
    • Sudipbesi· Top Commenter · Kangar, Malaysia
      Waktu dituduh dengan tuduhan rasuah bukan main lagi masuk surat khabar muka depan, masuk TV berhari hari, di ulang tayang seperti benar... Bila di fitnah oleh pelarian anak haram jadah RPK masuk lagi surat khabar bertalu talu..Bila fitnah tak dapat dikaitkan dan kes di tutup kerana terbukti fitnah dan tuduhan jahat, tak keluar secara besar besaran pulak....... Yg dibesarkan Sharizat pulak yg kononnya tak salah.. Memang taraf 'haram jadah dan anak babi ' mereka di Utusan, TV3 dan semua yg seangkatan dengannya sengaja buat cerita ni. Lambat laun Allah akan berikan kamu semua pembalasan yg setimpal. 

No comments: