Monday, November 28, 2011

Dasar di Selangor bakal diteruskan di Johor- Khalid Ibrahim

(Oleh: Masdar Wahid)



JOHOR BAHRU 27 Nov: Segala dasar yang diamal pentadbiran Pakatan Rakyat Selangor akan dilaksana di Johor jika negeri itu ditawan pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke 13, kata Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim.

Berucap di Kongres KEADILAN Nasional ke 8 hari ini, Khalid berkata, reformasi yang dilaksana di Selangor terbukti berkesan dan memanfaatkan rakyat negeri itu.

Menurut Khalid, antara perkara pertama yang bakal dilakukan kerajaan Pakatan Rakyat ialah menyelesaikan masalah air di Johor yang masih tertangguh sehingga kini.

“Sebelum berucap saya sudah periksa sekali lagi isu air di Johor dan didapati ia masih tidak diaudit dan ini antara punca mengapa masalah air di Johor sehingga kini tidak selesai.

“Jika Pakatan berjaya perintah, kita mampu menyelesai masalah ini dalam masa dua tahun, insyaallah,” katanya menggulung perbahasan menyokong ucapan dasar Presiden hari ini.

Beliau dalam pada itu memaklumkan kerajaan Selangor akan mengadakan forum bagi membincang Dasar Ekonomi Baru (DEB) yang disalahgunakan Umno-BN.

“Malaysia negara kaya, tetapi mengapa masih ada rakyat miskin, kerana Umno gagal menguruskan kekayaan ekonomi negara dengan baik,” tegasnya.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=23676

No comments: