Saturday, July 4, 2009

Perasmian Karnival Sukan Surau An-Nur Bandar Puteri Klang

Sukan merupakan suatu aktiviti yang memiliki banyak kelebihan tidak hanya terhad kepada kebaikan daripada segi fizikal dan sosial malahan juga dari segi psikologi. Kebaikan-kebaikan ini adalah sebagai suatu ´keperluan asas´ bagi kedua-dua gender sebagai satu kaedah bagi memastikan tahap kesihatan fizikal mahupun emosi berada di dalam keadaan yang terbaik.

Pada asasnya, Islam tidak pernah menolak sebarang bentuk aktiviti sukan malah Islam sangat menggalakkan umatnya bersukan sebagai suatu aktiviti riadah yang menyihatkan. Rasulullah s.a.w turut menganjurkan umatnya menyertai aktiviti sukan sebagai suatu aktiviti senaman yang paling mujarab.

Disebabkan itu Surau An-Nur Bandar Puteri Klang menganjurkan aktiviti Karnival Sukan
yang juga merupakan acara tahunan Surau tersebut. Disamping dapat mengeratkan ikatan ukhwah sesama ahli kariah, ianya juga dapat membuka ruang kepada semua penduduk mengenali dengan lebih rapat seluruh penduduk Bandar Puteri.

Majlis perasmian disempurnakan oleh YB Amiruddin selaku Pembantu Exco Belia dan Sukan Selangor. Turut hadir YB Shuhaimi Shafiei yang merupakan Adun kawasan Sri Muda.

No comments: