Loading...

Wednesday, July 22, 2009

Sidang Dewan Negeri Selangor

Sepertimana Sidang Dewan Negeri yang lepas-lepas Sidang Dewan kali ini juga tidak kurang hangatnya, pertikaman lidah antara Adun Pakatan Rakyat dan Adun Barisan Nasional tidak henti-henti sepanjang sidang berlangsung. Sidang Dewan kali ini juga meluluskan Perkataan Dewan Undangan Negeri ditukarkan kepada Dewan Negeri Selangor.

YB Shuhaimi juga berkesempatan mengambil peluang mencelah berdebat serta berbahas beberapa kali ketika Adun Sungai Panjang YB Khir Toyo yang juga merupakan bekas Menteri Besar Selangor berhujah mempertahankan segala pendedahan yang didedahkan oleh YB Pakatan Rakyat.

Seperti juga YB Pakatan Rakyat yang lain YB Shuhaimi mengambil peluang didalam sidang Dewan Negeri ini untuk mengenegahkan beberapa persoalan serta permasalah berkaiatan kawasan mereka, antara persoalan yang ditimbulkan oleh YB Shuhaimi kali ini adalah berkaitan dengan Pemberian Hadiah RM 1000 kepada pelajar yang melanjutkan pelajaran ke luar negara yang didapati agak samar syarat kelayakannya.

Sidang kali ini juga menyaksikan beberapa Adun Barisan Nasional digantung dari menghadiri Sidang Dewan berkuatkuasa serta merta. Antara yang digantung adalah Adun Sg Panjang YB Khir Toyo yang menuduh speaker "bias" atau berat sebelah.

Gambar-gambar ini diambil pada sidang minggu lalu.




No comments: