Wednesday, January 21, 2009

Pasar Malam Taman Sri Muda Sek 25

TAMAN SRI MUDA - Kerana kurangnya kesedaran bertapa pentingnya menjaga kebersihan tapak Pasar malam oleh para perniaga yang berniaga di pasar malam Taman Sri Muda yang beroperasi pada setiap hari Jumaat.Baru - baru ini seorang penunggang motorsikal telah ditimpa kecelakaan (kemalangan) jalan raya yang disebabkan oleh jalan yang berminyak dan licin. mangsa yang menjalankan perniagaan Bengkel kereta gagal mengawal motorsikalnya lalu terjatuh dan menyebabkan mangsa telah luka di beberapa bahagian angota tubuh badannya.

Mangsa yang telah hadir membuat aduan di pejabat Pusat Khidmat Rakyat Adun Sri Muda melahirkan rasa kurang senang di atas sikap para perniaga yang masih tidak memperbaiki ataupun menyelesaikan permasaalahan tersebut dari terus berulang.Bertindak daripada aduan tersebut Adun Sri Muda Shuhaimi Shafiei telah mengarahkan pegawai pusat Khidmat Rakyat serta Pengurusan JDM Taman Sri Muda 3 untuk turun ke pasar malam tersebut untuk melihat dan meninjau serta bertemu dengan para perniaga untuk mencari jalan penyelesaian berkenaan perkara tersebut. Dalam lawatan tersebut ada sinar dan harapan serta kerjasama yang baik di berikan oleh para perniaga untuk menjaga kebersihan agar kejadian sama tidak berulang dimasa yang akan datang.JDM Sri Muda 3 melalui Ketuanya Sdr, Cikgu Segar serta Ketua Wanita JDM Haslina Ghazali telah memanjangkan perkara ini ke pengetahuan Pengurusi MPP Zon 9, Sdr. Vembarasan untuk tindakan selanjutnya kiranya para perniaga masih gagal untuk memastikan perkara yang sama dari terus berulang.

Kawasan tapak Pasar Malam ketika para perniaga memulakan perniagaan sekitar jam 6 ptg

Pegawai Media/Skuad Bencana Pusat Khidmat Rakyat Adun Sri Muda berbincang dengan perniaga untuk mencari penyelesaian masaalah yang timbul.

Sisa bahan masakan yang berminyak terbiar di atas jalan (Tapak) pasar malam.

Nyata dan jelas para perniaga tidak menitik-beratkan soal kebersihan walaupun baru sahaja memulakan perniagaan kesan minyak sudah dapat di lihat.

Ketua keADILan JDM Tmn Sri Muda 3, Cikgu Segar meninjau kesan minyak di tapak pasar malam pada pagi hari sabtu.

Mangsa kecelakaan jalan raya menunjukkan lokasi dimana beliau terjatuh akibat permukaan jalan yang licin kesan tumpahan minyak memasak yang dibiarkan oleh perniaga-perniaga.

No comments: