Friday, September 24, 2010

Isnin, 2010 September 20

KONVENSYEN CPA DI NAIROBI, KENYA






Satu Konvensyen CPA ( Commonwealth Parliamentary Association ) telah di adakan di Nairobi, Kenya mulai dari 12 hb September hingga 20 hb September 2010.

Wakil dari Negeri Selangor merupakan jumlah perwakilan yang terbesar dari Malaysia iaitu seramai 8 orang anggota dan setiap dari mereka menghadiri setiap program yang telah di atur dan menganbil bahagian dalam setiap bengkel atau workshop yang di anjurkan oleh pihak penganjur.

Speaker Negeri Selangor Darul Ehsan, YB Tuan Teng Chang Kim mengetuai rombongan cabang CPA Negeri Selangor. Yang turut serta ialah YB Ng Suee Lim, YB Dr Hj Abd Rani, YB Gan Pei Ni, YB Shuhaimi, YB Lee Sim Kin, Puan Siti Salbiah dan Puan So.

Wakil-wakil dari Sabah, Kelantan, Trengganu, Johor, Kedah, Negeri Sembilan, Pahang dan Perak turut hadir dalam konvensyen yang julung-julung kali di adakan di Kenya tersebut.

Banyak isu-isu global dan kritikal yang di perbincangkan dan di bahaskan secara terbuka dan wakil-wakil rakyat dari Negeri Selangor ramai yang memberikan pendapat dan ulasan yang memuaskan banyak pihak pada persidangan tersebut.

Artikel ini di sumbang oleh:

No comments: