Tuesday, February 8, 2011

07 February 2011

Terkini, ikat jamin RM8K keatas Shuhaimi Shafie : Suasana di Mahkamah pagi ini

Baru selesai pertuduhan terhadap Shuhaimi,

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sri Muda, Shuhaimi Shafiei dihadapkan ke Mahkamah Sesyen di sini hari ini atas tuduhan menerbitkan satu artikel menghasut berhubung pelantikan setiausaha kerajaan negeri selangor di laman blog www.srimuda.blogspot.com pada pada 30 Disember tahun lalu. Shuhaimi mengaku tidak bersalah selepas pertuduhan dibacakan di hadapan Hakim Latifah Mohd. Tahar, dikenakan ikat jamin RM8,000.00. Perbicaraan akan bersambung pada 28 Mac 2011

Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Sri Muda Shuhaimi Shafie dipercayai bakal didakwa atas Akta Hasutan di Mahkamah Seksyen tiba kira-kira jam 9.20pagi di Bangunan Mahkamah Sultan salahuddin Abdul Aziz Shah.


Sebelum itu ramai pemimpin PKR, DAP dan PAS yang hadir dan berada di Lobi Mahkamah. Antara yang paling awal sampai ialah Ahli Parlimen Kota Raja YB Dr Hajjah Siti Mariah Mahmud.

Sementara dari PKR dan DAP yang saya terpandang ialah YB Azmin Ali, YB Nurul Izzah, YB Manikavasagam, YB HJ Yaacob SapariYB Teresa Kok, YB Ronnie Liu dan lain-lain (maaf tak dapat nak tulis)







No comments: