Loading...

Tuesday, August 9, 2011

Hentikan politik di kampus, titah Sultan Selangor
Ogos 9, 11 8:54am
Kongsi 64
Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah hari ini menitahkan supaya politik kepartian tidak dicampur adukkan dalam pengajaran di Universiti Selangor (Unisel) demi masa depan pelajar institusi itu.

selangor dun webcast 210508 sultanPara profesor dan pensyarah perlu menumpukan perhatian sepenuhnya kepada tugas-tugas mereka untuk mengajar dan berhenti daripada berpolitik di kampus kerana ia boleh menjejaskan masa depan pelajar, titah baginda ketika merasmikan Masjid Unisel Kampus Bestari Jaya di Kuala Selangor, malam semalam.

Baginda bertitah adalah amat merugikan sekiranya seseorang pelajar itu membuang masa untuk berpolitik dan tidak menumpukan sepenuh perhatian terhadap akademik.

"Beta tidak berkenan orang-orang politik atau orang luar yang tidak ada kena mengena dengan universiti ini dijemput memberi ceramah politik atau syarahan politik di dalam kawasan Universiti Selangor.

"Universiti ini adalah tempat untuk belajar, berbincang, dan mengembangkan idea mengenai ilmu serta membuat penyelidikan dan eksperimen tentang sesuatu projek atau penemuan yang boleh menaikkan lagi taraf industri di negeri ini, titah Baginda.

Sultan Sharafuddin juga bertitah baginda telah menerima pengaduan daripada ibu bapa yang prihatin mengenai isu berpolitik di Unisel dan jika ini berterusan, kemungkinan besar ada ibu bapa yang tidak akan menghantar anak-anak mereka untuk melanjutkan pelajaran mereka di universiti ini.

"Beta telah dimaklumkan bahawa terdapat pergolakan di dalam pengurusan Unisel tetapi Beta berangkat juga ke Unisel pada hari ini kerana merasmikan Masjid Unisel dan berjumpa dengan penuntut-penuntut di sini," titah Baginda.

Sekiranya politik dalam kampus terus berlaku, ia akan menjadi satu kerugian kepada universiti ini dan juga kawasan Bestari Jaya kerana industri sokongan tidak dapat berkembang dan dikhuatiri universiti ini akan menjadi projek Gajah Putih nanti, titah Baginda.

Sehubungan itu, baginda mahu semua pihak pengurusan tertinggi Unisel termasuk dekan dan pensyarah institusi itu supaya sentiasa bersepakat menaikkan taraf Unisel sebagai sebuah universiti yang terbaik daripada segi teknologi, operasi dan pengurusan kewangannya.

Baginda percaya dengan persefahaman dan kerjasama erat di peringkat dalaman, Unisel akan menjadi satu institusi pengajian yang terunggul dan berkualiti yang diiktiraf di peringkat negeri, negara dan seterusnya antarabangsa.

Turut hadir Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Datuk Seri Noh Omar.

- Bernama
Sumber Malaysiakini dan Bernama
  • Komen:
  • Antu Opis · Pengulas Tertinggi
    Tuanku....harap kenyataan tuanku ini dibuat secara menyeluruh..bukan di UNISEL sahaja..tetap keseluruhan IPTA dan IPTS di dalam negeri SELANGAor..khusus nya UiTM....ampun tuanku...sembah patik hamba rakyat...DAULAT TUANKU.. :-D
    • Mohd Karim · Pengulas Tertinggi · Shah Alam, Malaysia
      kurang ajar..ko jgn menderhaka pada sultanlah..uitm ada agong..apa kene mengena dengan sultan..sultan cakappasal unisel stupid
    • Joseph Abdul · Pengulas Tertinggi · Bekerja di Banking
      a stupid person reply refleks in his comment...cerita negeri selangor. Semua univ dalam selangor bawah jajahan takluknye...semua lah terlibat..jg jd stupid bwh tempurung
    • Namia Aiman · Pengulas Tertinggi · Engineer di Infineon Technologies
      aper bender uitm ada agong? hahahahaha UNISEL nyer lembaga pengarah pon ader dalam bidang politik...menteri pengajian tinggi pon orang politik...Pengerusi lembaga pon politik (menteri besar)...semua berkaitan politik...takleh dipisahkan...
  • Panglima Comel · Pengulas Tertinggi · Kaki potong di Long Kaii dan Peminjam Wang Berlesen
    ampun tuaanku..patik, rakyat selangor memohon agar tuanku memberi perhatiaan kpd warga asing dan PENGUNDI2 HANTU yg telah dilaporkan oleh pakatan rakyat..patik nak pegi kompleks pun da tak selesa lagi..ramai giler warga asing..lately, tuanku ada turun kompleks kaa?
    • Safia Ramlan · Pengulas Tertinggi · Sekolah Menengah Aminuddin Baki
      ampun tuanku patik pun hampir2 gila la kat ampang ni byk tul warga asing la.........hehehe
    • Abu Kasim · Pengulas Tertinggi
      huhhh pasal warga asing ni dah tak tau nak cakap mcmmana dahhh.....kat mana2 pon dia ada...siap berjiran dah la ni...kaya sgt ke malaysia ni.....
    • Joseph Abdul · Pengulas Tertinggi · Bekerja di Banking
      kalu takde warga asing sapa nak wat keje kt nanti....terutama mengundi.
  • Firdaus Bin Omar · Pengulas Tertinggi · Kuala Lumpur, Malaysia
    Mula2 masjid. Lepas tu universiti. Jangan sampai Parlimen tak boleh cakap politik udah ler...
    • Jamal Ahmad · Pengulas Tertinggi · SM Teriang Hilir , Jelebu,N.Sembilan
      Joseph , senang je kalau nak berpolitik berhenti saja belajar hah pergi lah berpolitik , bolehlah jadi menteri ke atau ape-ape aje lah .
    • Joseph Abdul · Pengulas Tertinggi · Bekerja di Banking
      kalu kt amik sains politik kt Univ kena la belajar berpolitik di kampus dulu. lgpun mahasiswa da umur 21 tahun boleh mengundi..kalu dulu dalam sekolah dah bole jd ahli putera umno..tak kan bila umur meningkat dan pelajaran meningkat tak boleh kot...zahid hamidi pun pelajar gak dulu..start politik di kampus..tak lak di tu berhendti belajar.. dah jadimenteri pertahanan pun..he,he,he
    • Firdaus Bin Omar · Pengulas Tertinggi · Kuala Lumpur, Malaysia
      Jamal Ahmad: Kalau macam tu baik jadi hantu. Sekurang2nya boleh jadi pengundi hantu..hehe!!
  • Pisang Madu · Pengulas Tertinggi · UDM
    noh omar pegi atas kapasiti ape tu?
    • Fikrullah Iko · Al azhar
      sibuk je dia tu..hahaha
    • Joseph Abdul · Pengulas Tertinggi · Bekerja di Banking
      Sain politik boleh belajar tapi digunakan bila keluar nanti....lesen amik dulu pandu kemudian..sebab tu pensyarah tak boleh masuk politik...dia kena ajar anak murid saja...lepas tu anak murid dalam kelas tak boleh berpolitik....bila masuk u UMNO je baru diiktiraf boleh berpolitik.... jadi penuntut2 yg berumur 21 tahun ke atas dalam univ tak boleh mengundi..sebab tak dibenarkan .tak payah susah2 nak dftar
    • Triton Hilux · Pengulas Tertinggi
      AS, dia tu da gile meroyan gamaknya
  • Benludin Azhar · Pengulas Tertinggi
    politik AMNU bolehhhh.
    • Triton Hilux · Pengulas Tertinggi
      BA bkn amnu tp UM NOOOOO (tak de umphhh)
    • Safia Ramlan · Pengulas Tertinggi · Sekolah Menengah Aminuddin Baki
      aha.....menderhaka sejak lahir..........mesti keturunan jebat derhaka ni .........
    • Amin Hafiz Mohamed · Pengulas Tertinggi · Sek Men Keb Agama Alawiyah, Arau Perlis
      Berkata benar walaupun pahit, adakah Raja lebih mulis dan tinggi kedudukan dari Nabi Muhammad saw? lebih tinggi dan mulia dari Saidina Umar Al-Khatab ra hingga tidak boleh disanggahj setiap titah baginda? sedang Rasulullah saw sendiri pernah disanggah sabda dan perbuatan oleh para sahabat, sedang Khalifah Umar Al-Khatab pernah dihunuskan pedang oleh salah seorang sahbat dihari beliau dilantik menjadi Khalifah, semua ini menunjukan bahawa Islam mementing kan kebenaran, atau Haq, Islam tidak memandang kedudukan siapa dan di mana, malah Islam senandiri mengajar umatnya untuk tegur menegur atas perkara yang Haq......ingat lah sabda Rasulullah saw dalam sebuah hadis yang termahsyur : DARI ABU SAID AL-KHUDRI ra, AKU MENDENGAR BAGINDA saw BERSABDA " BARANGSIAPA YANG MELIHAT MELIHAT KEMUNGKARAN MAKA HENDAKLAH DIA MENCEGAH DENGAN TANGAN,...Lihat seterusnya..
  • Muhammad Myiddin
    setuju dengan Tuanku...."Universiti ini adalah tempat untuk belajar, berbincang, dan mengembangkan idea mengenai ilmu....'' tapi Tuanku...apakah politik bukan sebahagian dari ilmu.
    • Mohd Nazif Arifin · Works at Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM)
      patik rasa perlu jgk politik dikampus Tuanku, sbb mahasiswa sudah pandai menilai baik buruknya...ampun Tuanku.
    • Mohd Mazran Mamat
      kalau camtu tuanku kena minta u buang la subject politik kat u tu. freng ambo pun amik tu.
    • Muhammad Myiddin
      mungkin lebih tepat jika tuanku bertitah...''BERSIHkan universiti dari sebarang unsur kepartian''....bukan nya menolak politik kerana politik juga sebahagian dari bidang ilmu yang bersifat akademik..
  • Safuan Karto · Top Commenter · Jerantut
    Pada pendapat peribadi saya Sultan Selangor sewajarnya menegur puak UMNO yang begitu ghairah membodeknya. UMNOlah yang telah menafikan hak kesultanan Melayu. Tetapi apabila sudah tersepit barulah nak bermuka-muka dengan Sultan.
  • Leslie Chan · Top Commenter
    Aik, Tuanku ada kuasa keatas IPTA/IPTS ke?
  • Izmil Amri · Top Commenter · Universiti Teknologi Mara
    Noh Omar? Sudah konfiden mau jadi Menteri Besar ka?
    • Hafiz Md Yasin · Top Commenter · Works at Smk dato mohd taha
      Kesian ngn Dr Khir Toyo..xde owg2 UMNO yg mendampinginya lg..Noh Omar tentu suka...
    • Mummy Muahs · Top Commenter · Kolej new era
      adat ler..cepat naik cepat jatuh....itu ler yang terpaksa Khir TOyo hadapi...die dah balajar ler kot.....bila berkuasa jgn bagi penyapu kat orang...kalau lepas nih dia tak belajar dan amik iktibar juga...mmg sah ler doktor dia dapat tuh ..beli...
  • Hanafi Halim · Top Commenter · Universiti Teknologi MARA
    Tuanku, dimanakah tuanku masa uitm dikudakan umnobn tuanku? dimanakah tuanku masa umnobn memerintah selangor tuanku? dimanakah tuanku masa khir toyo perabiskan berjuta duit rakyat selangor? kenapa setelah PR memerintah tuanku tersangat vokal? apa tidak baguskah rakyat dibawah PR? tidak amankan rakyat dibawah PR? semoga tuanku memberikan kenyataan yang adil kepada semua pihak.
    • Mekka Man · Top Commenter
      HH - stuju 300% ...
  • Pzal Omar · Top Commenter
    kembalilah kepada ajaran islam yang sebenarnya.
  • Ahmad Kamil Harun · Top Commenter
    Daulat Tuanku.. Molek benar ucapan Tuanku. Adalah lebih molek kiranya Tuanku nyatakan dengan jelas dan terang bahawa Tuanku inginkan IPTA dan IPTS di Selangor melaksanakan tanggungjawab secara profesional tapa berpihak kepada parti politik. Dan molek juga dalam suasana kerajaan PR yg ingin membawa kredibiliti demokrasi di Selangor dijadikan asas utk mewujudkan pusat2 pengajian yg profesional dan wibawa. Daulat Tuanku..
  • Sheikh Mad · Universiti utara malaysia
    TUANKU TITAH KITA SOKONG TAPI JANGAN DOK SOKONG PIHAK UMNO SUDAHLAH, JIKA UMNO BUAT SEMUA OK MAKLUMLAH PARTI UMNO AMAT MENJUNJUNG RAJA MELAYU DAN AMAT SETIA DAN SANGGUP KORBAN DEMI RAJA MELAYU. PARTI UMNO JENIS MENGAUT AIR YANG KEROH, TAPI SEBENARNYA DIA YANG LEH DAN EXTREME. BAIK SULTAN BIARKAN PIHAK ORANG AKEDEMIK SELESAI MASAALAH DALAMAN MEREKA..TAKUT TAKUT SULTAN JADI IBARAT TIKUS MEMBAIKI LABU LABU...AMIN.
  • Pak Abu · Top Commenter · Owner at Riverside Art Studio
    Ada ke pulak Menteri Pertanian hadir ke majlis universiti sebagai wakil kerajaan persekutuan. Sepatutnya Menteri Pendidikan Tinggilah yang datang. Oh ya kena seimbanglah. Seorang Menteri Besar. Seorang lagi Menteri Besar Bayangan. Entah lepas ni terus jadi bayang sampai bila-bila!
  • Che Intan Haque · Top Commenter · Universiti Kebangsaan Malaysia
    Tuanku, buat pengetahuan Tuanku. seluruh jawatan kat IPTA IPTS Malaysia sudah sekian lama dipolitikkan. selama kita merdeka selama itulah segala yg ada kat malaysia ni dipolitikkan. Minta kiranya Tuanku memberi pandangan berkenaan pengundi hantu dan sikap berat sebelah SPR kpd parti politik PR. barulah rakyat percaya dengan AMPUN TUANKU.
    • Mummy Muahs · Top Commenter · Kolej new era
      betul tuanku...patik pon dah lama nak cakap kat tuanku..tapi..patik takut...since Che Intan Haque dah cakap kat tuanku ni..jadik patik pon mengambil kesempatan menyokong apa yang Che Intan sampaikan kepada tuanku ini....patik harap tuanku dengar lah yer....dan patik juga harap ramai ler lagi yang sokong stetment Che Intan nih dengan menokan butang like....ampoNNNNNNNNNNN Tuanku...
  • Altramentaro Saro · Top Commenter · Universidad Internacional de las Américas - UIA
    dauuuuuullllllllllllllllaa​aaaaaatttt tuankuuu...........
  • Mohd Noor Ismail · Top Commenter · Shah Alam, Malaysia
    Perkara seumpana ini dah lama berlaku. UM, UKM, UiTM dan lain2 universiti berapa ramai pemimpin besar kerajaan berkempen demi politik mereka atas nama perasmian sesuatu, lawatan rasmi, majlis amal dan sebagainya.
  • Dhomdhom Dasuki · Top Commenter · SMEVO and SM Panji Alam
    Noh Omar datang atas dasar Menteri jaga lembu dan kambing.UNISEL masih ada lagi lembu kambing yg dicucuk hidungnya oleh UMNO. Apa hairan?
    • Mummy Muahs · Top Commenter · Kolej new era
      kih kih kih
    • Mummy Muahs · Top Commenter · Kolej new era
      mOnTori pertanian ler katakan..UNISEL kan ada Kursus Pertanian dan akulkultur...kursus ditarik dari UPM..itu pasai noh umar latang maaaa....
  • Ampun Tuan · Top Commenter
    Uitm shah alam bersebelahan dgn istana lagi hiruk pikok dgn politik! berahim katak dok lompat sana sini org tak nampak ke?
  • Mat Travolta · Top Commenter · Uitm
    sultan patut beri tumpuan tentang murtad sedang berleluasa di selangor....bukan unisel....
  • Hafiz Roslan · Top Commenter · Kolej Matrikulasi Negeri Sembilan
    tuanku....klu politik x blh wat d u patik sarankn tuankn agr bertitah kpd kerjaan agr menghentikn program BTN...
  • Rakyat Skodeng · Top Commenter · Anadolu University
    Ya ampoon...kenape baru sekarang isu ni timbul? zaman selangor dibawah BE END xberlaku ke camni?
  • Ali Rustam · Top Commenter
    Warga asing di beri ic sewenangnya dalam project ic untuk undi BN ..ape crite tuanku..??
  • Zainal Abidin · Top Commenter · Pendakwah at Pendakwah
    dia pergi atas kapasiti bodek la....
  • Tengku Zasrul
    nak bagi komen macam sehgan ajer..... NO KOMEN
  • Slebet Encik
    Titah Sultan kena turuti. Hidup Tuanku.. Adakah wajar kerajaan menarik balik biasiswa Mahasiswa diTerengganu hanya kerana mengikuti Perhimpunan BERSIH?
    • Musalmah Shaari · Top Commenter · Kuala Lumpur, Malaysia
      Bagaimana dg pehak yg merompak harta benda kerajaan? Patutkah kita tutup mata sebelah? Apa pandangan bijaksana dari Selebet Encik?
    • Slebet Encik
      UNTUK KEPASTIAN, PERKARA INI HENDAKLAH DIBAWA KE MAHKAMAH. BIAR MAHKAMAH MENENTUKANNYA. DENGAN HARAPAN IANYA BERSIH DAN ADIL.
    • Mummy Muahs · Top Commenter · Kolej new era
      mahkamah?...kih kih kih.....letih ler dgn mahkamah kat msia nih
  • Hazlan Abd Hamil · Top Commenter · Univ. oxford u.k ( ulu klang) hahaha!
    kalau gitu x payah buat pilihanraya kampus.. bukan kah tu juga politik.. ermm demokrasi tapi politik di hadkan.. habis mcm mana dengan politik keagamaan di larang juga ke?
  • Ustaz Ahli Dap · Top Commenter · Pusat Pengajian Tinggi Islam, Nilam Puri, Kelantan
    Takkan hanya kerana melantik pemangku TNC dikatakan berpolitik?
  • Hazo Maliq · Top Commenter · Works at IPod Touch
    Daulat Tuanku..
    Beginilah tuanku..nasib negeri selangor, ada pemimpin tetapi langsung tidak cerdik untuk menjadi pemimpin.hanya pandai melakukan fitnah dan caci maki.Tuanku..kami berjanji yg terbaik kepada tuanku pd mase hadapan, kami akan berjuang membela Islam dan Melayu.
    DAULAT TUANKU..
  • Aiman Hakim · Top Commenter
    program dianjurkan kerajaan PR jemput juga wakil rakyat dan menteri UMNO /BN. kalau program dianjurkan UMNO/BN wakil rakyat dari PR tidak jemput.
  • Iskandarnaim Zulkarnain · Top Commenter · University of Missouri
    Kesudian Tuanku Mencemar duli menitahkan campur tangan politik patek junjung. Tempat pelajar belajar dijadikan medan politik oleh memanda menteri Tuanku yang penakut dengan DAP. Sehinggakan tindakan menyelamatkan Islam dari murtad pun disanggahnya. Pateh menyembah durhaka supaya Kebawah Duli Tuanku menitahkan supaya usaha menyelamatkan akidah Islam tidak dicabar oleh mana-mana pihak.
  • Jiwa Kacau · BIG RIVERr SMK
    Cume di UNISEL je yg xboleh.Tp disemua Universiti di Malaysia boleh.Lebih2 lgi di UITM, siapkan bas lagi bile ade pilihan raya.
  • At Nok · Kuala Lumpur, Malaysia
    hanya universiti UMNO sahaja boleh berpolitik di IPTA...dunia2.
  • Cikgu Din Sas · Top Commenter
    Bakal MB dalam mimpi no!
  • Paklah Damansara · Top Commenter · University of Mumbai
    tuanku jangan punya dacing macam lambang bn lengkup negri
  • Arjuna Kayangan Layangan · Top Commenter
    kehidupan dengan politik tidak dapat dipisahkan...
    lebih malang apabila politik dan agama dipisahkan sedangkan agama mengajar erti politik yg baik...
  • Abkar Siddiq · Top Commenter · KUSZA
    AYO,,, MCM MANE X BOLE BERPOLITIK NI,,, ITU ARI SAYE PUNYE KAWAN DIA PUNYE ANAK JUGA MASO ITU U,,,, WORANG POLITIK JUGA ADE SAIN ITU SURAT CABEL,,, SKALI ADE HANTAR SUDA BOLE MASUK,,,
  • Satu Dua · Top Commenter
    : Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

    اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ [96.1] Bacalah dengan (menyebut) nama Tuhanmu Yang menciptakan,

    خَلَقَ الإنْسَانَ مِنْ عَلَقٍ [96.2] Dia telah menciptakan manusia dari segumpal darah.
    ...See More
  • Satu Dua · Top Commenter
    Surat Al 'Alaq menerangkan bahawa Allah menciptakan manusia dari benda yang hina kemudian memuliakannya dengan mengajar membaca, menulis dan memberinya pengetahuan. Tetapi manusia tidak ingat lagi akan asalnya, kerana itu dia tidak mensyukuri nikmat Allah itu, bahkan dia bertindak melampaui batas kerana melihat dirinya telah merasa serba cukup.
  • Satu Dua · Top Commenter
    Wahai umat manusia! Sesungguhnya telah datang kepada kamu Al-Quran Yang menjadi nasihat pengajaran dari Tuhan kamu, dan Yang menjadi penawar bagi penyakit-penyakit batin Yang ada di Dalam dada kamu, dan juga menjadi hidayah petunjuk untuk keselamatan, serta membawa rahmat bagi orang-orang Yang beriman. (surah Yunus 10:57)
  • Ezam Razali · Top Commenter · Kuching, Malaysia
    Teringin sangat di hati ini melihat dan mendengar ucapan para sultan-sultan di Malaysia tercinta ini lahir dari hati sanubari dan kerisauan mereka sebagai sultan atau agung. Bukannya ucapan yang disampaikan melalui pembacaan yang saya sangat2 meragui skrip yang ditulis adalah dari banginda sendiri.Macam kita dengar khutbah jumaat sekarang ini, kebanyakannya khutbah yang dibaca...sebab itulah banyak yang ngantuk.
  • Jp Joe Pg · Top Commenter
    Apa kat u je? Patuntanya I seluruh malaysia la. Bantuan banjir, fakir miskin, royalti myk di Ktan dan Tganu, subsidi baja dan byk lagi perkara jangan tanya dah isi borang umno ka blum...
  • M Syafiq Roslan · Top Commenter · Shinjuku-ku, Tokyo, Japan
    uitm? mcm mana plak tu tuanku.. bnyk org2 politik amek kesempatan atas nama jawatan kerajaan..
  • Mohd Kharul Nidzam · Top Commenter
    Dosa apa lu bikin nak minta ampun bagai kan nak raaaaaaak. Sengal betul la ANTU ni
  • Satu Dua · Top Commenter
    Memetik kata-kata Sayyidina Abu Dardaa r.a;

    "Orang alim (guru) dan murid (pelajar) sama-sama pahalanya, sebab manusia itu hanya dua orang, guru dan murid, dan selain itu tidak ada gunanya" Kitab Tanbihul Ghafilin, dalam fadhilat menuntut ilmu.
  • Shaari Mat Saman · Top Commenter · Universiti Teknologi Malaysia
    UMNO, ingat titah tuanku, jangan main politik di kampus. Jangan dah suruh sultan larang pemimpin PR saja. Kamu yang lebih. Yang amat parahnya penipuan SPR, sapa nak tegur? Ampun Tuanku, harap Tuanku tegur SPR yang dah melampau jadi barua UMNO dan penipu.
  • Sheikh Mad · Universiti utara malaysia
    INGATLAH SEMUA MANUSIA AKAN DISOAL MALAM APA YANG KITA LAKUKAN, TIDAK KIRA APA PANGKAT MAUPUN DARJAT, YANG PALING MULIA DISISI ALLAHTAALA IALAH DARI KALANGAN MEREKA YANG BERIMAN.
  • Mawar Desa
    Ada kursus political science di university, ape kejadah pulak ni kalau tak boleh ckp politik di university?
    • Mummy Muahs · Top Commenter · Kolej new era
      ish..mawar...tulung jgn menderhaka.....maksud tuanku..kalau nak cakap politik ...mesti pi kat pak guard main entrance unibersiti tuh....keluar skit dari kawasan berpagar uniberstiti...haa..lepak situ..cakap ler hal politik..dah abih bercakap...masuk ikut depan pak gad tuh kedalam kawasan berpagar unibersiti balik...itu ler maksud tuanku jgn bercakap hal politik lam kawasan universiti..hahahaha....Po​litical Science tuh....fakulti die luar kawasan berpagar universiti tauuu....ampun ya amat tuanku..hahahah
  • Mawar Desa
    Noh omar pegi untuk control switch....
  • Salam Ukhwah · UI
    tuanku!setahu patik bukan diU saja tapi puak umngok ni menggunakan sekolah sebagai medan politik jahanam mereka.apa pandangan tuanku?puak jahanam tu mmg dah lama menderhaka kpd tuanku sampai kuasa tuanku hilang entah kemana....ampun tuanku.
  • Prteluk Kepayang · Top Commenter · Bota
    Bukan ke semua orang berpolitik, tapi tak mengaku politik, itu le politiknya,, kalau tak ada badan politik, bagaimana universiti nak ditubuhkan?
Sumber Malaysiakini

No comments: