Monday, January 2, 2012

Monday, 02 January 2012 12:14

EXCO PEMUDA UMNO SOKONG POLIS PUKUL MAHASISWA : TUN FAISAL ADALAH ANTARA PUNCA PERGERAKAN PEMUDA UMNO MAKIN HANCUR.

(Makluman: Di publish di blog ini seperti di email oleh pengirim tanpa sebarang edit di buat)

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjcM469-TyHWAGn-jw8bV_aSzsYUo9J2HoSQuAQqkY4HbJfd1m1DWipvUQ3ae5X2bnLLcQWxCB7yipVfVwLdHx10HNiPG58Tq7TxIdqZXS_-yie1RjLup8EFg3CLCubU1dLk130XP_GIW8/s400/tun+faisal+ismail+aziz.jpg







Menulis tentang malaon yang bernama Tun Faisal ini sebenarnya membuang masa tetapi kerana permintaan beberapa teman dari dalam dan luar UMNO aku tulis supaya dapat menyampaikan beberapa isu yang tidak difahami oleh seorang Pengerusi Unit Media Baru UMNO yang bernama Tun Faisal.

Aku tidak pernah bertemu dan mengenali malaon ni. Cuma dari cerita yang aku kutip dia tidak ubah macam Pegawai Khas Menteri yang lain - bongkak , angkuh dan bodoh sombong.

Macam cakap kawan aku sorang ;

" cara bercakap angkuh mengalahkan Menteri..."

Siri pertengkarannya dengan ramai 'blogger jalanan' UMNO bukan perkara baru. Semua nya dek kerana Tun Faisal perasan pandai dan lebih tahu psywar kononnya.

Memang bukan mudah untuk mengawal blogger jalanan UMNO kerana sifir mudahnya adalah kerana 'rank Alexa' mereka jauh lebih tinggi dari blogger UMB dan blog Tun Faisal sendiri !

Mana mungkin 'blogger jalanan' UMNO ni nak dengar cakap kau ?

Maka Tun Faisal pun melatah , katanya ;

" aku ni buat kerja politik , bukannya tulis blog 24 jam , ada online ada offline..."

Tapi kawan aku menambah ;

" Kerja politik apa yang dia buat dekat Putrajaya tu...kalau dia tak buat kerja dekat Putrajaya tu pun kita (BN) menang jugak...apa la..."

" UMB ni patut bawak isu besar lawan blogger haram Pakatan ni..."

" Kalau dia anak jantan..bantu la UMNO Wilayah ni...kita teruk dekat KL ni...ada dia pikir ? "

Pertengkaran yang meletus dek sebab PRK yang lepas kerana kelemahan syahwat UMB dibalas dengan penuh keangkuhan oleh Tun Faisal.

Kami di TawanMalaysia.com dan rakan blogger Pakatan Rakyat sejujurnya tak rasa langsung akan kewujudan Unit Media Baru UMNO.

Kami rasa psywar kamu lemah dan tak ubah macam blogger baru nak belajar menulis.

Kawan aku tanya ;

" kau rasa budak-budak PKR dgn PAS ni tahu ke pasal UMB UMNO ni ? "

Aku jawab ;

" Aku sejak dia bergaduh dengan blogger UMNO baru aku tahu kewujudan malaon ni dengan UMB dia...kalau tak memang aku pun tak tahu "


Aku menambah ;

" Aku rasa sebab blogger UMNO ni asyik balun boss dia Dato Hisham , tu yang dia berbulu kot ..."


Kawan aku jawab ;

" Ye lah , biasa la tu , budak blogger UMNO ni kau pun tahu style diorang , patutnya Tun Faisal tu EXCO Pemuda takkan la level of thinking pun nak macam diorang..As a leader dia kena firm tangani budak-budak ni..."

" Ada ke nak dibawaknya ke Lembaga Disiplin ? Apa bodoh la tindakan...Dia ingat dia pandai politik..."

Aku cakap ;

" Kalau dia pandai politik , dia tak kalah dengan Zaki Zahid ..."

kah kah kah

kah kah kah


Melihat kepada kepimpinan Tun Faisal , malaon ini bukan sahaja gagal dalam membawa supaya Unit Media Baru UMNO ini digeruni pihak lawan , tapi turut gagal sebagai EXCO Pemuda UMNO.

Kawan aku menambah ;

" Aku tengok Pemuda sekarang tak boleh harap..satu benda la kan...masa kes yang malam tahun baru budak-budak Anwar kena pukul dekat UPSI tu..."

Aku tanya ;

" Budak-budak Anwar mana ? "

Dia tambah ;

" Ala...student-student tu...yang merusuh depan UPSI tu.."


Aku jawab ;

" Itu bukan budak Anwar , itu gerakan Mahasiswa ..."


Dia jawab balik ;

" Ala ...sama la tu...bukan ke diorang ni pembangkang yang plan ? "

( Aku tak mahu tulis perbezaan pendapat dengan kawan aku )


Kawan aku sambung ..

" Tak kisah la kan, patutnya aku rasa Tun Faisal ni sebagai EXCO Pemuda UMNO buat la sesuatu kepada insiden ni , take a political mile age out of it ..."

" Kau tahu apa malaon ni cakap ? Dia tulis dalam blog dia menyokong tindakan polis yang pukul mahasiswa  ! "

" Tak ke bangang kau rasa ? "


Aku jawab ;

" Itulah pendirian politik yang paling bangang sebagai EXCO Pemuda UMNO , aku rasa kalau dia setakat blogger jalanan ni , dia nak kata budak mahasiswa tu elok kena pukul kena libas aku rasa takpe..tapi dia ni EXCO Pemuda UMNO ....mana boleh keluar statement macam orang tak berpendidikan macam tu.."

Kawan aku tambah ;

" Aku pun bengang jugak dengan budak-budak (Mahasiswa) tu , tapi kena maintain la imej politik bro..takkan aku nak sokong pulak polis pukul Mahasiswa ? That is a political suicide for me , let alone aku nak bertanding Ketua Pemuda Bahagian oiii..."


Aku jawab ;

" Tun Faisal ni confuse antara peranan dia sebagai Pengerusi Unit Media Baru / Blogger dan jawatan dia sebagai EXCO Pemuda...bacaan politik aku dekat dia...aku rasa next pemilihan dia 'out' .... bila ko start create ramai musuh dari dalam dan especially dengan blogger UMNO ni ...jangka hayat politik tak lama la...."


Aku tanya ;

" Ok...apa cerita baru UMNO ? sudah-sudah la dengan Tun Faisal ni...dia bukan ada nama pun...aku ingat level Ketua Pemuda PAS Putrajaya pun dah boleh lipat dudukkan dia dalam politik ni..."


Kami pun bersembang.....
 
 (Makluman: Di publish di blog ini seperti di email oleh pengirim tanpa sebarang edit di buat)

No comments: