Saturday, March 28, 2009

Pemeriksaan Kesihatan Berkala MBSA

Seperti masa lalu, MBSA & Majlis Perwakilan Penduduk Zon 12 memang komited dalam usaha untuk memperbaiki tahap mutu kebersihan dan kesihatan kawasan Kota Kemuning. Lantaran itu, pegawai MBSA bersama Ahli Majlis saban bulan turun padang membuat lawatan dan pemeriksaan berkala seluruh kawasan.

Di Seksyen 31, terdapat aduan orang ramai atas longgokan sampah kitaran semula di atas bahu jalanraya. Keadaan ini telah dipantau sendiri oleh Ahli Majlis MPP Zon 12 En. Tan Ah Kow bersama dengan Pengurus Cawangan Kota Kemuning MBSA En. Rauf dengan bantuan pegawai penguatkuasa dan Inspektor Kesihatan En. Azahar Nikmas.

Keadaan ini telah dibersihkan oleh pengusaha syarikat selepas menerima teguran dan kompoun daripada pegawai penguatkuasa MBSA. Syabas, penguatkuasa dan Inspektor Kesihatan.


Selain daripada itu, pemeriksaan ke atas semua kedai-kedai makanan dan restoran juga tidak pernah berhenti. Saban hari, lawatan mengejut dilakukan, sunggupun kempen ini telah berjalan setengah tahun (6 bulan), namun masih terdapat kedai makanan yang seperti berikut:



No comments: