Wednesday, August 4, 2010

MALAM RAMAH MESRA WANITA KOTA RAJA BERLANGSUNG UNIK DAN MERIAH


SUNGAI KANDIS - Majlis jamuan makan malam ramah mesra wanita Kota Raja yang berlangsung baru - baru begitu unik dan meriah sekali.

Buat julung julung kalinya wanita Kota Raja menganjurkan satu majlis yang menghimpun wanita - wanita di Kota Raja tanpa mengira latar belakang fahaman politik bangsa dan agama dengan bertujuan untuk mengeratkan persaudaraan di kalanggan wanita.

Keunikkan majlis tersebut adalah kerana setiap tetamu yang hadir tidak disediakan kerusi meja untuk menjamu selera namun akan tetapi kesemua tetamu yang hadir hanya duduk bersimpuh atau bersila di atas tikar mengkuang dan juga jamuan makan malam tersebut dihidangkan dengan mengikut adat resam orang - orang melayu berketurunan Jawa iaitu NASI AMBANG.

YB Shuhaimi HJ Shafiei yang hadir ke majlis tersebut melahirkan rasa bangga beliau di atas usaha yang dijayakan oleh wanita Kota Raja kerana menjamu selera bersama teman - teman dapat mengeratkan silahturahim apa tah lagi mengikut adat resam orang melayu keturunan jawa iaitu nasi ambang.

Selain dari itu usaha yang dijayakan ini dapat memberikan ruanggan dan krsempatan kepada generasi muda untuk mengenali serta mempelajari adat resam sesuatu bangsa yang lain agar ia dapat terus berkekalan.

YB Shuhaimi sempat meneliti aduan rakyat sebelum sempat masuk ke dewan pun..

Diringi oleh Ketua AMK saudara Azmizam dan Bendahari AMK Saudara Jaberi Ami

Ada perkara serius yang dibincangkan

Semua anggota sukarelawan PKR Dun turut hadir

Sekretariat Dun Sri Muda

No comments: