Wednesday, December 2, 2009

KERJA - KERJA KUTIPAN SAMPAH OLEH KONTRAKTOR ALAM FLORA DIKESALI

SRI MUDA - Bertindak berdasarkan aduan yang di kemukakan oleh penduduk serta orang ramai kepada Pusat Khidmat Rakyat Adun Sri Muda berkenaan dengan mutu perkhidmatan kutipan sampah oleh kontraktor yang di lantik oleh Alam Flora.YB Shuhaimi HJ Shafiei bersama - sama kakitangan Pusat Khidmat Rakyat telah meninjau sendiri kerja - kerja yang di jalankan oleh pihak kontraktor Alam Flora baru - baru ini dibeberapa lokasi Dun Sri Muda.Dalam tinjauan tersebut aduan yang di kemukakan ada asasnya yang mana selain kutipan yang dijalankan tidak dengan begitu sempurna malahan sisa cecair yang keluar dari jentera yang di gunakan juga mengalir keluar dan meninggalkan bau yang amat busuk.
selain waktu kerja yang tidak bersesuaian di ketika waktu puncak ia memberikan rasa yang tidak selesa kepada orang ramai.Shuhaimi Hj Shafiei amat kesal kerana ketika tinjauan dilakukan terdapat sisa cecair yang di tinggalkan diatas jalanraya yang terdapat ulat - ulat yang masih hidup.Shuhaimi Hj Shafie memohon kepada pihak yang bertanggung jawap agar dapat memantau kerja-kerja yang dijalankan oleh kontraktor yang di lantik demi memastikan permasalah tersebut tidak akan berulang lagi dimasa- masa yang mendatang.


SISA CECAIR YANG MENGALIR JELAS KELIHATAN DARI JENTERA YANG DIGUNA OLEH KONTRAKTOR ALAM FLORA DI SEKSYEN 30, JALAN KEBUN.


INI YANG DITINGGAL SELEPAS SELESAI KERJA - KERJA KUTIPAN SAMPAH DIJALANKAN DI LORONG HAJI SAID SEK.30, PADA 28/11/2009 JAM 1.30 PETANG.


SAMPAH SARAP DIBIARKAN BERTABURAN DITEPI JALAN RAYA TANPA TINDAKAN OLEH KONTRAKTOR.

JIJIK DAN MELOYAKAN APABILA SISA CECAIR YANG DI TINGGAL OLEH JENTERA YANG BOCOR.

ULAT YANG MASIH HIDUP JELAS KELIHATAN DI ATAS JALAN RAYA DAN YANG MANA BOLEH MENYEBABKAN SERIBU MACAM MASALAH KESIHATAN KEPADA PENDUDUK SETEMPAT.









No comments: