Saturday, February 27, 2010

Sambutan Maulidur Rasul Parlimen Kota Raja amat meriah

Dari Blog Parlimen Kota Raja

Sambutan Maulidur Rasul SAW Parlimen Kota Raja pada tahun ini amat meriah, Taman Setia yang dipilih menjadi tuan rumah telah berjaya menganjurkan program ini dengan jayanya. Syabas dan tahniah kepada Surau Al Ikhwan dan Persatuan Penduduk Taman Setia diatas kretiviti menganjurkan majlis ini.

Sebelum itu mari kita sama-sama dengar bacaan ayat suci Al Quran oleh anak kecil ini yang MEREMANGKAN BULU ROMA, fokus dan hayati bacaanya tanpa sebarang gangguan.
Majlis yang bermula pada hari khamis malam jumaat 25.2.2010 bertempat di Surau Al Ikhwan Taman Setia telaha diadakan Forum Perdana Maulidur Rasul yang membawa tajuk "Dakwah & Jihad - Mekanism bagi Amar Maaruf Nahi Mungkar"
Ahli Panel terdiri daripada Ayahanda Tuan Guru Nik Radzi bin Nik Mat (Adinda Menteri Besar Kelantan), Dr Yaacob Yusuf dari Nilam Puri Kelantan dan AF Ustaz jefeeri bin Isa dari Guan Musang Kelantan selaku pengerusi forum.

Sebelum forum bermula majlis Selawat Marhaban yang di pimpin oleh AJK Surau Al Ikhwan telah berkumandang selama kira-kira 20 minit selepas solat maghrib bagi memanaskan suasana.

Kehebatan kedua-duan ahli panel dan pengerusi majlis yang bijak mengupas tajuk yang diberikan sehingga kira-kira 500 hadiran yang datang tidak berganjak hingga majlis selesai kira-kira jam 10.35 malam.

Menariknya hampir seluruh AJK Dewan Pemuda PAS Kota Raja hadir termasuk Sdr Zainal Ketua DPPKR, Sdr Imram (Timb Ketua) Sdr Zubir (Setiausaha) dan ramai AJK yang lain. Sdr Syed A. Malek, Sdr Shamsul Bhaharin, Sdr Azmi Awang, Sdr Iqbal dan Sdr TYD merangkap Ahli Majlis MBSA juga turut hadir.

"Sangat puas hati" komen Mat Sabu @ Asri bila ditanya pandangannya.

Sementara itu pada pagi tadi bermula jam 8.00 pagi para peserta perarakan talh mula berkumpul di Padang 'C' Taman setia bagi memulakan perakan Maulidur Rasul.

Sebanayak 22 kontigen dari 21 Lorong penduduk Taman Setia dan Taman Ikhlas telah hadir pada perarakan kali ini.

Mengikut rekod kehadiran yang dihantar oleh ketua-ketua blok kepada jawatan kuasa jamuan sebanyak 1100 bungkus nasi lemak terpaksa disediakan bagi memastikan setiap peserta menikmati jamuan pada pagi ini.

Keadaan menjadi lebih meriah dengan kehadiran YB Dr Siti Mariah dan YB Shuhaimi kemajlis ini dan seterusnya bersama rakyat jelata berarak bersama.
Tahniah kepada semua ketua blok yang berjaya menghimpun semua penduduk bergama Islam di Taman Setia dan Taman Ikhlas dalam majlis ini tanpa mengira fahaman politik masing-masing, turut hadir ialah ketua umno Taman Setia.

Diakhir program disamping menikmati jamuan nasi lemak semua perserta juga mendapat sebungkus bubur nasi sumbangan Maggi dari Syarikat Nestle Shah Alam.
Dari kiri : En Adam Abd Karim, Pengerusi Persatuan Penduduk Taman Setia, Pengerusi Surau Al Ikhwan, Tn Hj Idin bin Hj Basri, Sdr Norhalim, Ahli Majlis MBSA, Yb Shuhaimi Shafiee dan Pengarah Program.


No comments: