Thursday, May 6, 2010

BERSYUKUR WALAUPUN KEDIAMAN YANG DIDUDUKI HAMPIR MUSNAH DALAM KEBAKARAN KERANA SEMUA AHLI KELUARGA TERSELAMAT

KAMPUNG BARU HICOM - Betapa luruhnya hati dan perasaan seorang bapa bila mana apabila pulang ke rumah melihat api sedang marak membakar kediamannya. Namun akan tetapi kerana sikap ambil berat serta keperihatinan jiran tetangga dapat membantu memadamkan api yang sedang marak dalam kejadian tersebut.

Shuhaimi Hj Shafiei yang mendapat berita tersebut telah meluangkan masa melawat dan bertanyakan khabar kepada keluarga mangsa kebakaran tersebut pada 30hb April lalu. Shuhaimi Hj Shafiei meluangkan hampir satu jam dengan meninjau kerosakkan yang berlaku dan bermesra dengan keluarga mangsa.

Shuhaimi juga telah menghulurkan sedikit sumbangan berbentuk wang ringgit berjumlah RM3000.00 untuk meringgankan sedikit bebanan kepada mangsa sekeluarga.Jumlah anggaran memperbaiki sekitar RM15,000.00 dan kepada mana mana pihak yang sudi membantu dialu alukan.


Shuhaimi melihat secara dekat kebakaran yang memusnahkan suis elektrik

Mendapatkan penjelasan lanjut dari anak kepada mangsa kebakaran En. M. Ramalinggam


Mencatatkan sesuatu bagi memudahkan sebarang bentuk bantuan

Mendapatkan cerita sebenar dari mangsa kebakaran sambil diperhatikan oleh Ketua Kampung


Menyampaikan sumbangan sebanyak RM3000.00 bagi embantu keluarga terlibat membaik pulih semula bilik dan ruang tamu rumah terlibat. Turut hadir adalah Ketua Kampung Baru Hicom Tuan Imam Kamal.

Saketeriat Dun Sri Muda - Az

No comments: