Loading...

Thursday, May 13, 2010

MENGAPA TIADA TINDAKAN DIAMBIL KEPADA PEMANDU SERTA PENGUSAHA LORI YANG MENGINGKARI ARAHAN DATUK BANDAR MBSA ??

JALAN KEBUN - Seperti ada kuasa serta tangan - tangan ajaib yang melindungi pemandu - pemandu serta pemilik lori yang menjalankan kerja - kerja mengangkut pasir serta bahan batuan di kampung Jalan Kebun. Biarpun terdapat satu papan tanda arahan yang dikeluarkan oleh pihak MBSA yang mana melarang semua kenderaan berat dari menggunakan jalan di Lorong Bani ke Jalan Pinggiran Kota Kemuning ,akan tetapi arahan serta larangan tersebut seperti tidak wujud dan dipandang sepi sama sekali.

Bertindak dari aduan orang ramai serta penduduk di sepanjang lorong tersebut satu tinjauan telah dilakukan oleh Shuhaimi Hj Shafiei bersama - sama kakitangan Pejabat Adun selama 2 minggu dan hasilnya aduan dari penduduk serta orang ramai terbukti dan berasas.

Ini kerana sepanjang tinjauan yang dijalankan tidak terdapat dan kelihatan sama sekali angota penguatkuasa dari MBSA menjalankan operasi untuk mengambil tindakan kepada pemandu - pemandu yang terus berdegil dan melanggar arahan yang dikeluarkan oleh Datuk Bandar MBSA.

Siapakah yang memberikan pemandu - pemandu lori tersebut keistimewaan untuk melanggar arahan serta larangan tersebut ?

Pihak yang berkemungkinan lebih mengetahui dan ada jawapan apada persoalan tersebut adalah pihak MBSA kerana arahan tersebut dikeluarkan oleh pihaknya majlis

Kita lihat tindakan selanjutnya...

Gambar yang sempat dirakamkan:

Padan tanda yang jelas akan maksud dan tujuannya!

Selamba saja lori ini lalu...

Lori pasir dan lori tanah pun tumpang senang..

lori bertayar 10 juga mengunakan jalan yang ditutup untuk kenderaan berat...


Deretan lori yang tidak putus-putus mengunakan jalan tersebut..tindakan tegas perlu diambil sebelum jalan rosak teruk.
Sekretariat Dun Sri Muda - Az

No comments: