Monday, September 9, 2013

Jelajah Sumbangan Warga Emas Dun Sri Muda

IMG-20130909-WA0006.jpg

SHAH ALAM: Jelajah Sumbangan Warga Emas  Dun Sri Muda yang sudah bermula dari Ramadhan lalu dimana lebih 130 warga emas mendapat manfaat masih berjalan dan akan ke setiap lokasi sekitar Dun Sri Muda.

Hari ini jelajah diteruskan di sekitar Johan Setia bersama Ketua Kampung Imam Jalil meneruskan amal jariah kepada golongan sasaran.Ini selaras dengan aspirasi Kerajaan Negeri dimana Kebajikan rakyat merupakan prioriti pentadbiran negeri.

Rata-rata penerima sumbangan berumur 80 tahun ke atas , sumbangan ikhlas ini sedikit sebanyak dapat membantu mengurangkan beban hidup mereka, sedia maklum dengan kenaikan harga petrol ia memberi implikasi kepada golongan bawahan maka bantuan ini disalurkan kepada golongan sasaran.

"Kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Selangor menjaga kebajikan anda dari usia hijau hingga usia emas" kata Adun Sri Muda YB Shuhaimi Shafiei.

IMG-20130909-WA0009.jpgRombongan YB Shuhaimi Shafiei mengunjungi rumah ke rumah disambut baik para penduduk kampung, penerima sumbangan amat berterima kasih dengan sumbangan yang diberikan

Antara lokasi seterusnya Adun Sri Muda akan menjelajah ke Kampung Bukit Naga, Batu 4 Kampung Jawa, Kampung Baru Hicom dan Jalan Kebun.

"Alhamdulillah di atas sumbangan YB Shuhaimi dan terima kasih kepada Kerajaan Selangor" kata Maimunah Binti Abdul majid antara penerima sumbangan.


Jika penggal lalu kerajaan negeri membawa slogan "Merakyatkan Ekonomi Selangor" pada penggal kedua ini kita membawa semangat "Meneruskan Kecemerlangan Selangor"

"Program mengunjungi rumah ke rumah ini akan kerap dilaksanakan agar hubungan kerajaan negeri dan rakyat dapat disemai" katanya


-Mj

No comments: