Wednesday, September 18, 2013

Program Ziarah Penghargaan Warga Emas Di Kg Bukit Naga





Bukit Naga - Ziarah Penghargaan Warga Emas Dun Sri Muda hari ini di Kampung Bukit Naga dimana 11 rumah warga tertua di mukim ini dikunjungi skuad Sri Muda yang diketuai YB Shuhaimi Shafiei, turut serta mengerjakan amal jariah ini ialah Ketua Kampung Tok Buang dan Pengarah Biro Kebajikan Kampung Bukit Naga Tn Haji Kassim.


Rata-rata warga emas yang menerima manfaat adalah dalam lingkungan 80 tahun ke atas, penerima yang tertua hari ini adalah Jariah Mat Yusof yang berumur 90 tahun berlamat di No 28 Lot 2838 Jalan Bukit Naga.


Pasangan suami-isteri Ahmad Ali (88 tahun ) dan Sareah Yunus (85 tahun) gembira diatas kunjungan YB Shuhaimi Shafiei, terlanjur kedatangan Adun Sri Muda ini lalu Wak Ahmad memohon agar lorong di Lot 2991 Kampung Sri Gambut kediamannya diturap agar memberi kemudahan kepada penduduk sekitar.


"Program menziarahi ke rumah ini bukan semata-mata hadir dan menyampaikan sumbangan sahaja malah ia memberi ruang kepada penduduk mengutarakan permaslahan setempat contohnya masalah pemparitan serta jalan yang berlobang" kata Adun Sri Muda


Program yang berlangsung sejak Ramadhan ini akan diteruskan hingga seluruh kampung di bawah Dun Sri Muda ini habis dijelajahi.


Sebelum jelajah bermula pagi tadi Ketua Kampung Bukit Naga Tok Buang meraikan skuad Sri Muda dan YB Shuhaimi Shafiei dengan menjamu mereka dengan Durian yang segar dari ladang beliau.Turut serta Ketua Kampung Johan Setia Imam Jalil , Pengerusi Biro Kebajikan Kampung serta para penduduk.


Program Ziarah Penghargaan Warga Emas di Kampng Bukit Naga Hari ini berjalan lancar dan mendapat sambutan yang memberansangkan.


-Mj
  

No comments: