Tuesday, September 10, 2013

Perasmian Briged Amal Selangor Oleh YB Shuhaimi Shafiei



SHAH ALAM: Adun Sri Muda YB Shuhaimi Shafiei merasmikan Briged Amal Selangor dengan motto "Generasi Cakna Rakyat" di Dewan MPP Zon 10 Seksyen 27A yang dikunjungi lebih 120 orang menyaksikan minat anak muda selangor kepada aktiviti-aktiviti sihat dan membina.

Program bermula dengan ucapan pembukaan oleh pengarah program saudara Wan Sharudin dan terus kepada persembahan perbarisan kemudian YB Shuhaimi Shafiei berucap memberi sedikit motivasi kepada anak muda tentang membina modal insan yang cemerlang.

Turut serta memeriahkan majlis adalah Ahli Majlis MPP Zon 10 Saudara Kamarudzaman , Jawatankuasa penduduk serta Pejabat Adun Sri Muda.

Adun Sri Muda juga memeriksa perbarisan Briged Amal Selangor dan berpuashati dengan perbarisan yang dipersembahkan.

"Anak muda harus berpandangan jauh dan berjiwa besar untuk berjaya di masa akan datang" katanya

40 peratus daripada 5.3 juta rakyat Selangor merupakan anak muda, adalah tanggungjawab kita membentuk anak muda ini menjadi satu produk yang cemerlang kerana kelompok ini merupakan tonggak pembangunan sesebuah masyarakat di masa akan datang.

"melentur buluh biarlah dari rebungnya" ungkapan YB Shuhaimi Shuhaimi ini merujuk kepada pembangunan modal insan lebih 2 juta anak muda di Selangor dimana ia selaras dengan misi Briged Amal Selangor yakni "membina insan yang berilmu, beramal dan berakhlak"

Antara objektif Briged Amal Selangor adalah memperkasa aspek kerohanian dan moral ahli serta menjana sikap kepedulian sosial dan kenegaraan dikalangan ahli.Tambah Briged Alam Selangor ini juga akan turut serta dalam kerja-kerja amal seperti aktiviti kemasyarakatan dan kemanusiaan contohnya bencana banjir dan sebagainya.

Aktiviti kemasyarakatan yang telah dilaksanakan oleh Briged Amal Selangor antaranya ialah misi bantuan bencana ribut di Kg Bestari Jaya Kuala Selangor , Program Kraftangan remaja , Program Khidmat Kemasyarakatan di Kg Orang Asli Bukit Kemandul Kuala Langat , Gotong-Royong pelbagai kaum di DUN Sijangkang dan pelbagai lagi aktiviti membina yang digerkakkan.

Justeru Adun Sri Muda YB Shuhaimi Shafiei berharap program yang membentuk anak muda ke arah kebaikan ini harus dikembangkan agar pelapis negeri ini terbentuk dengan acuan yang terbaik terpalit dengan visinya "Briged amal sebagai entiti di dalam melahirkan insan yang menjadi aset selangor"


-Mj






No comments: